Tijdens het invoeringsjaar van Taakspel ervaren leerkrachten vaak veel positieve effecten. De taakgerichtheid van de leerlingen neemt toe en het wordt gezelliger in de klas. Om deze positieve effecten ook in de jaren erna te blijven bereiken is het belangrijk dat Taakspel ieder jaar weer goed wordt uitgevoerd. Een goede borging draagt hieraan bij. Dat wil zeggen dat Taakspel een vaste plek krijgt in de school, dat de leerkrachten en de intern taakspelbegeleider worden gefaciliteerd en dat leerkrachten Taakspel (op de juiste manier) blijven spelen.
Om de intern taakspelbegeleider te ondersteunen bij het borgen van Taakspel is de Toolkit Taakspel ontwikkeld. Een deel van de materialen kun je bewerken, zodat je ze op maat kunt maken.
Toolkit compleet
Toolkit Taakspel compleet
Toolkit losse onderdelen
Inleiding en inhoud Toolkit
Planning implementatietraject
Jaarplanningen implementatie en borging
Borgingsvragenlijst po/verdiepte intake
Borgingsvragenlijst vo/verdiepte intake
Borgingstrjaject plan en evaluatie
Stand van zaken
Voorbeeldagenda intervisie
Tips voor intervisie